ΟΙ ΠΑΛΙΟΙ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΙ ΤΗΣ ΝΑΟΥΣΑΣ

Παρασκευή 4 Νοεμβρίου 2011

ΠΑΡΤΙΤΟΥΡΕΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΩΝ ΧΟΡΩΝ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ


ΔΙΠΛΗ ΠΑΤΙΝΑΔΑ



ΑΝΤΙΚΡΙΣΤΟΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ (Γνωστός ως 3ος αντικριστός)




ΒΡΥΣΗ ΜΟΥ ΠΕΤΡΟΚΑΜΑΡΗ - ΧΟΡΟΣ ΠΟΥ ΧΟΡΕΥΕΤΑΙ ΩΣ "ΡΑΪΚΟ"


Βρύση μου πετροκάμαρη

και με το κρύο σου, μωρέ, το νερό
βρύση μ', κι αν ε-, αχ βρυσούλα μου,
βρύση μ', κι αν ε-, κι αν έρθει ή αγάπη μου

Βρύση μ', κι αν έρθει ή αγάπη μου,
κι αν έρθει ή καλούδα μου,
να της θολώ-, αχ βρυσούλα μου,
να της θολώ-, θολώσεις το νερό.
Να της θολώσεις το νερό,
να την αργοπορέσιτε.

Δεν ξέρω ποια, αχ βρυσούλα μου
δεν ξέρω ποια είν’ η αγάπη σου
Δεν ξέρω ποια είν’ η αγάπη σου
και ποια είναι η καλούδα σου

Φορεί γιορντά- αχ βρυσούλα μου
φορεί γιορντά- γιορντάνι στο λαιμό
φορεί γιορντάνι στο λαιμό
χρυσή κορδέλα στα μαλλιά.

Φορεί γιορντά- αχ βρυσούλα μου
Φορεί γιορντά- γιορντάνι στο λαιμό



Ο ΧΟΡΟΣ "ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΞΑΚΟΥΣΤΗ" 



Μακεδονία ξακουστή του Αλεξάνδρου ή χώρα (δις)
πού έδιωξες τους βάρβαρους κι' ελεύθερη είσαι τώρα. (δις)

Ήσουν και θα είσαι Ελληνική, 'Ελλήνων το καμάρι
κι' εμείς θα σ' αντικρίζουμε περήφανα και πάλι.

Οι Μακεδόνες δεν μπορούν να ζούνε σκλαβωμένοι,
όλα και αν τα χάσανε ή λευτεριά τούς μένει.

Μακεδονόπουλα μικρά χορέψετε, χαρείτε,
προτού και σεις στα βάσανα του κόσμου τούτου μπείτε.


Ο ΧΟΡΟΣ "ΓΕΡΑΚΙΝΑ" 

Κίνησε η Γερακίνα για νερό κρύο να φέρει
Ντρουμ, ντρουμ, ντρουμ, ντρουμ, ντρουμ, ντρουμ
τα βραχιόλια της βροντούν.

Κι' έπεσε μέσ' το πηγάδι κι έβαλε φωνή μεγάλη
Ντρουμ, ντρουμ, ντρουμ, ντρουμ, ντρουμ, ντρουμ
τα βραχιόλια της βροντούν.

Κι έτρεξαν μικροί μεγάλοι κι έτρεξα κι εγώ ο καημένος
Ντρουμ, ντρουμ, ντρουμ, ντρουμ, ντρουμ, ντρουμ
τα βραχιόλια της βροντούν.

Κι έριξα χρυσό κορδόνι και την έπιασα απ' τη μέση
Ντρουμ, ντρουμ, ντρουμ, ντρουμ, ντρουμ, ντρουμ
τα βραχιόλια της βροντούν.

Και της λέω θα σε βγάλω και γυναίκα θα σε πάρω
Ντρουμ, ντρουμ, ντρουμ, ντρουμ, ντρουμ, ντρουμ
τα βραχιόλια της βροντούν.

Ο ΧΟΡΟΣ "ΚΑΜΠΑΝΑ"



ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ ΣΥΡΤΟΣ "ΜΑΝΟΥΛΑ ΜΟΥ"



 Ο ΧΟΡΟΣ ΜΟΜΑ ΛΕΝΑ (ΚΟΡΗ ΕΛΕΝΗ)